Requesting access

You can submit an access request to CIS in two ways >

1. WebApp

Met de WebApp van CIS kunt u het inzageverzoek zelf regelen. Als u de stappen juist heeft doorlopen, krijgt u direct de registraties te zien die betrekking hebben op uzelf. Uw bedrijfsregistraties kunt u opvragen door gebruik te maken van het Webformulier.

Doordat de WebApp gekoppeld is met de IRMA-app (identificatie app), weet u zeker dat uw persoonsgegevens veilig met CIS worden gedeeld. U identificeert uzelf op een veilige manier volledig online. Het delen van een kopie van uw identiteitsbewijs is niet nodig, wel zo makkelijk!

Waarom wordt IRMA gebruikt?

Bij een inzageverzoek heeft CIS de taak om te zorgen dat consumenten (alleen) hun eigen gegevens kunnen inzien en te voorkomen dat anderen kennis hiervan kunnen nemen. CIS zal dus moeten vaststellen wie een inzageverzoek indient. In tegenstelling tot veel Europese landen hebben Nederlandse burgers nog geen digitale identiteit die overal voor gebruikt kan worden.

Om te zorgen dat alle consumenten hun inzagerecht bij CIS kunnen uitoefenen is gekozen voor een product van Privacy bij Design: IRMA (I Reveal My Attributes, ‘ik voer de regie over mijn attibuten/data’). Met IRMA kunt u zichzelf bekend maken en hebt u zelf de regie over de data die u wilt delen met bedrijven en instellingen. Gegevens in de IRMA app komen uit betrouwbare bronnen en zijn cryptografisch beschermd.

Hoe werkt de WebApp?

Stappen WebApp

Gebruik IRMA-app

Gebruik DigiD

1. Web form

You can request access to your data by filling in the web form. Click the button below to complete the web form and send it to CIS. You will then receive an email from CIS. Please sign this email and return it to info@stichtingcis.nl along with a copy of a valid identity document.

Good to know: You will always receive your reply via the email address you have entered on the web form. CIS aims to process your access request within 10 working days, but within one month at the latest.

Step-by-step instructions for web form

2. Post

If you do not wish to use the app or the web form, you can print off the access request form. Please complete the printed form legibly and ensure that you have signed it in your own hand and added the place and date.

Don’t forget to include a copy of your valid identity document with the completed access request form.

Send the form to the address below or by email to info@stichtingcis.nl.

CIS t.a.v. Team Inzage
2509 EE THE HAGUE

Please ensure that you have completed the access request form in full, as incomplete access request forms cannot be processed.