Nadat u een inzageverzoek heeft ingediend en uw registraties heeft ontvangen, kunt u van mening zijn dat bepaalde registraties niet kloppen.
U kunt hierover direct contact opnemen met de betrokken verzekeraar. U kunt ook binnen 3 maanden na ontvangst van de resultaten van uw inzageverzoek een correctieverzoek indienen via het Correctieformulier. Is de termijn tussen de ontvangst van de resultaten en het correctieverzoek langer dan 3 maanden, dan moet u eerst opnieuw inzage doen. Dit is nodig omdat de data in de CIS databank na 3 maanden verouderd/verwijderd/aangepast kan zijn. Op dit formulier dient u duidelijk aan te geven welke gegevens volgens u niet correct zijn en waarom. Dien per onjuiste registratie één correctieformulier in. Het is hierbij van belang dat u het referentienummer van de registratie opgeeft en de betreffende registratie meestuurt.
CIS zal na ontvangst het correctieverzoek voorleggen bij de betrokken verzekeraar. De verzekeraar bepaalt zelf of de correctie wordt uitgevoerd.
Een correctieverzoek van een claimmelding, omdat u bijvoorbeeld van mening bent niet verantwoordelijk te zijn voor het ontstaan van de schade, zal niet worden toegekend.